onsdag 12. februar 2014

Holdningskampanje


Oppgaven her gikk ut på å lage en holdningskampanje og en reklameplakat. Jeg har samarbeidet med Helena og Jasmeet, så vi trengte derfor kun å lage en hver. Jeg valgte å lage holdningskampanjen etter litt idémyldring i gruppen - hvor temaet vi valgte ble miljø. Jeg tok utgangspunkt i to bilder; ett bilde av et øye, og ett bilde av en jordklode. Det jeg gjorde, var å plassere jordkloden over irisen, og deretter justere på fyllet, slik at den ble delvis gjennomsiktig. Deretter valgte vi en svart bakgrunn og bluret ut kantene slik at selve øyet kom i fokus. Jeg valgte å bruke lite tekst, siden logoen og selve bildet sier en del selv. Hovedmeningen med denne kampanjen er å få publikum til å tenke over hva vi gjør mot naturen - hva vi gjør med fremtiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar